dijous, de maig 27, 2010

MOL.LUSCOS DE CLOSCA

Són animals invertebrats , de cos tou i simètric , que no tenen esquelet interior ni articulacions .Alguns estan protegits per una o dues valves o per una closca dura.
El marisc s´ha de comprar viu i l´olor ha de ser agradable .Les dues valves han d´estar fortament tancades , si alguna peçe les té obertes s´hauran de tancar en tocar-les.Si no, s´haurà de renunciar a comprar-lo .El pes ha de ser considerable, d´aquesta manera se sap que la peça és plena .
Per fer que expulsin a l´exterior la sorra que puguin tenir, caldrà submergir-los en aigua i sal i amb un raget de vinagre .
Si en coure´ls hi ha alguna peça que no s´ha obert , millor llençar-la.

Habitualment les closques que consumim s´on de cultiu encara que també se´n troben de salvatges .
Els musclos quan són més bons i més plens és en els mesos de juny , juliol i agost....
Ara però ni han durant tot l´any .....
Els de roca són només el estiu....

Musclos de ROca 

Musclo ( clòtxina)

Aquest és un dels bivalves més populars que hi ha.
Conegut i característic del nostre litoral , el musclo és de forma triangular i punxeguda de color blau fosc .Es cultiva al delta de l´Ebre . Té un gust fi i saborós , per aquest motiu és molt utilitzat i estimat ; a més el preu és força assequible i és fàcil de netejar.

MUSCLOS  PICANTS
Ingredients per a 4 persones
60 musclos
1 ceba
3 alls
1 branca de julivert , un raget de vi blanc
2 bitxos
3 tomàquets madurs, sal i oli d´oliva.

Preparació
En una paella , i per aquest ordre , anirem sofregint els ingredients : primer la ceba picadeta  , després l´all picat , el bitxo i el julivert , de seguida la tomaca triturada sense pell ni llavors , i tot seguit hi afegirem el vi , la sal i els musclos .
Un cop s´obrin ja estaran llestos.

Si no volem la salsa molt líquida ..hi posarem una picada de ametlles torrades o si nó os agrada una mica de farina blanca.Tot aixo abans de posar-hi el vi...

David Solé

22 comentaris:

El pare ha dit...

Dolors,

Una vegada algún musclo que no estaria en bon estat, en no obrir-se el vaig llençar, em va fer malbé tot un plat, i al final ho llençarem tot.
Des d'aleshores tots els animals de closca als obro al vapor i després els incorporo al plat, aprofitant, això sí, l'aigüeta que han deixat anar.
Què te sembla?
Salutacions.

ELS PEIXOS ha dit...

Em semble lo millor ....Manel!!
La meva mare sempre em deia que les cloïsses i els musclos sempre els tenim que obrir a part....aixi no farem mai malbé cap plat....
A les clientes sempre els hi diem el mateix....
Però jo no ho faig mai, però sempre sé quin material gasto...:-))))jje,je ( no es pot anar de llest ...un dia ho pagaré car!!!)

deakiapekin ha dit...

Dolors, estupendos los musclos, me encantan y con esa salsa para sucar un poco de pan, estupendos , si quieres nos cambiamos un platillo de musclos por otro de boquerones, un saludo guapa

starbase ha dit...

La reina del meu cor és galega, així que els musclos han format part de la nostra vida desde que estic amb ella.

Curiosament, com més m'agraden a mi és oberts al vapor i llestos...

xisca ha dit...

Ai Dolors, aquests "senyorets" de vestit negre són els meus preferits. A ca ma mare és l'aperitiu dels diumenges fets al vapor amb llimona , llorer , sal i pebre bo i res més. I en cinc minuts hem fet nets.

Que bons que són.

ELS PEIXOS ha dit...

Angeles
Cuando quieras ya lo sabes .....
Te aseguro que la salsita ha quedado que con una barra de pan no tenemos bastante.....mi hijo ha comido dos dias y aun me dice ...mama guardame!!!!Hacia mucho tiempo que no hacia ninguna salsa .....ya sabes los kg....


Starbase
Escolta....ella és galega...però tu em sembles per la parla...català...no??? Dons també té que formar par de la vostra vida el pa amb tomàquet , no???ja, ja, ja,

Ara é el moment que són més bons ...ara i durant tot l´estiu...simplement oberts al vapor i una mica de llimona o el que vulguis ...o res de res son boníssims....

Xisca
Hola guapa!!!!
M´ha estic posant com el "KIKO" amb tot el que tu saps ...la setmana que ve començaré la dieta....-)))

Feia molt de temps que no feia musclos ...una és per la mandra de netejar-los , però l´altre dia varem anar a Tarragona ( lloc de Catalunya on son més bons els musclos de roca), i ens van posar uns musclos i el meu fill em va dir : mama demà en faras iguals...i vaig pensar que ja era hora que ni havia de fer...

Prova aquesta salseta que és molt bona , és pot fer sense picant si no t´agrada però a mi i al meu fill ens agrada tot molt picant...
un petó maca

fely ha dit...

estos mejillones se ven riquísimos, y muy apetecibles.
bexinos wapa.

paco ha dit...

dichosossssss los ojossss que ossssssss queeeeeee ossss vuelvennnnn a verrrrrrrr, jjajaja, axó es una estrofa de l´ópera Marina que ens esennifica a Lloret de Mar, tu dic cantant per que notava la falta de la fluidessa de la tégua pressensia als blocs dels amics, y dels musclos per a mi com siguin, peró el téu plat fenomenal....com sempre molt grat a tu dolors.......paco

dolorss ha dit...

Anoto la recpta deseguida que te d'estar .. ummmm

Petons

ONEGA ha dit...

con esa salsita no los he probado nunca, nosotros siempre los comemos con tomate (les llamamos tigres) o si no, al vapor y con un chorretón de limón...¡¡me encantan!!
besotes

Lydia ha dit...

Mmmh que ricos, mi madre los prepara también con una salsa de tomate. Para así poder mojar un poco de pan también jeje. Algún día podrías dar consejillos para elegir bien el pescado, porque yo que no voy mucho al mercado me cuesta diferenciar si está fresco por ejemplo. Y que mejor que tú para enseñarme! jaja besitos

Fem un mos ha dit...

A casa com els preparo normalment es al vapor i llestos, quan en compro per l’arròs els obro al vapor, l’aigua pel arròs i al musclos per la tapa. La propera provaré tal com expliques han de ser molt bons.
Mols petons

ELS PEIXOS ha dit...

Hola Fely
Te aseguro que me quedaron de rechupete ...ni yo misma lo entiendo..ja,ja,ja

Paco
Com estas ??
Entro una mica menys als blocs oi??
Els visito però a vegades no dic res per falta de temps....
A tu sempre et dic alguna cosa ,,,eh!!!!
Els musclos son d´aprop de la teua terra...:-)))
Una abraçada , Paco..

Dolorss
si t´agrada el picant ...son d´allò més bo..


Lydia
Hola guapa..
Tengo un post que no recuerdo cual es ..pero que te lo buscaré ...y explico la diferencia entre el pescado fresco y el no tan fresquito...pero de todas formas en cada post explico como es el pescado que cuelgo al bloc...


Fem un mos
Hola maca...
Si vols sucar pa ...d´aquesta manera ho podras fer...

Una abraçada a tots i totes...

Anònim ha dit...

Hola Dolors!!!!1
Com m, agraden els musclos!!!! De totes les maneres!!!!
Només puc menjar-los quan anem de restaurant, perque a casa ni els volen veure!!!!
No saben el que es perden...
M´alegro de venir a veure¨t!!!!
Un petò.

Ricard Sampere ha dit...

Tots els caps de setmana a Cambrils, en compro un kg, els obro al vapor amb vi blanc i serveiexn pels diferents vermouts... Però l'altre dia em deia la Marta que fessim una mica de vacances per no cansar-nos...Amb la teva salsa han d'estar bons..!.

ELS PEIXOS ha dit...

Titaniiii
Hola maca ...com ests??
A mi em fa molta mandra netejar , i no en faig gaires vegades...però van molt bé perquè porta'n molt ferro.
Són molt bons per els nens a L'edat d'estudiar ...els reforce'n ...:-)))
I amb tigres tampoc en volen??

Ricard
Com estas??
Amb molta feina s'oposo....
Si voleu fer vacances de menjar musclos de roca , ho feu al Hivern ...però ara de cap manera ...ara és el millor moment per els musclos i porta'n molt de ferro .....
Les dones necessitem menjar musclos ..i més a la primavera que sempre estem una mica deprimides....:-))))

Amb aquesta salsa van quedar estupends...i amb la que va sobrar m´hi vaig fer arròs , jo sempre acabo les meves salses amb arròs...:-))))


Una abraçada ....

ELS PEIXOS ha dit...

Onega
Guapísima me he olvidado de ti ...como puede ser esto ....Perdoname , guapa!!!
Aquí los tigres les llamamos a los mejillones rellenos y rebozados y un poco picantes .
A mi me gustan también al vapor ...pero con esta salsa de cebolla y tomate picantita tambien....
Un abrazo guapa

Maduixa ha dit...

Hola guapa!!

Saps que fins no fa gaire els musclos no m'agradaven? de fet si son massa grossos tampoc me'ls menjo, ara els de roca tots! ;-) que bons!.

Una pregunta que m'ha sorgit al llegir-te, el vinagre que hi poses a l'aigua, amb la sal, es per la calç de l'aigua de Barcelona? o es per un altre motiu?

Mira, i ja posats he recordat una cosa que et vull preguntar, si ets tan maca de dir-m'ho, es cert que els mesos que no tenen R (juny, juliol, agost), no es bon temps per les cloïses?

Gràcies preciosa, un petó!! :-))

ELS PEIXOS ha dit...

Maduixa
Com estas Montse...??
No et creguis que a mi m´agrada´n massa tampoc ..però amb la salsa picant si...
Aigua , sal i una mica de vinagre és per posar el peix ( cloïsses , tallarines , musclos ....) , una estona per que expulsin la sorra que tinguin si es que en tenen....
Jo aixo de les erres ja ho he sentit a dir , però no en tinc ni idea.....però les cloïsses són bones octubre , novembre i desembre. Jo crec que no es qüestió d'erres sinó de calor...:-))))

Ja saps tu pregunta que jo contesto el que sé...

Una abraçada ..

Maduixa ha dit...

gràcies bonica, sé que l'aigua amb sal es per que treguin la sorra, el que m'ha sorprès era el vinagre, i no sé per que he pensat amb la calç de l'aigua de Barcelona. Em sembla que es de les poques coses que no trobo a faltar :-))))

I lo dels mesos no ho sé tampoc, ho he sentit a dir, i coneixent-me, segur que ho he entès al revés :-) per això et preguntava. Ara ja sé que a la tardor son més bones :-). De tota manera, d'aquí uns dies, vindré a ca la mare i me'n penso fer un fart, encara que no tingui R jajajja

Gràcies guapíssima.

crismas ha dit...

Dolores, esta receta no la paso por alto, en casa son los moluscos preferidos de la familia, nunca los he probado con tomate, así es que, a comprar mejillones jejeje...
Besos

Núria Ordóñez ha dit...

No vegis la salibera que se m'està formant... Estic passant uns dies en plena muntanya on el peix, encara que és bo, me l'estic menjant congelat.
El teu blog cada dia millor, noia.

i també pots veure

Related Posts with Thumbnails